CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
És intrusiva la publicitat a internet? Alemanya creu que sí És intrusiva la publicitat a internet? Alemanya creu que sí

És intrusiva la publicitat a internet? Alemanya creu que sí

Un tribunal d’Hamburg aprova un bloquejador d’anuncis anomenat AdBlock Plus que havia estat denunciat per anar en contra de la lliure competència i “posar en perill la seva capacitat de fer diners”
CiènciaTecnologiaZResto 24 April, 2015 Lluís Llaquet 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » És intrusiva la publicitat a internet? Alemanya creu que sí

Internet ha suposat una revolució, també per al món de la premsa i la comunicació. Els diaris, que encara es plantegen el dilema de la gratuïtat o no de la informació a la xarxa, obren un nou debat: el de la publicitat.

L’única remuneració que obtenen els diaris per la informació que proporcionen a internet és aquella que reben a través dels seus anunciants. Una publicitat que, si bé es paga poc i malament, serveix com a recompensa per un treball fet.

Un negoci que es podria posar en perill amb les aplicacions que bloquegen anuncis com AdBlock Plus, un app que bloqueja els anuncis de les pàgines web i que ha estat denunciat a diversos països.

Aquesta setmana ha sortit la primera resolució judicial, un gerro d’aigua freda pels diaris i un impuls pels creadors i distribuïdors del software, ja que un tribunal alemany d’Hamburg ha desestimat una denúncia del diari Die Zeit en contra d’aquest producte per considerar-lo “anticompetitiu” i per “posar en perill la seva capacitat de fer diners”.

Per l’empresa de l’aplicació, en canvi, la decisió de la cort d’Hamburg és molt important perquè “estableix un precedent que ens podrà ajudar a evitar altres litigis i perquè defensa el que nosaltres creiem que és un dret obvi del consumidor: donar a la gent l’habilitat de controlar la seva pantalla donant-los la possibilitat de bloquejar anuncis molestos i protegint la seva intimitat”.

La companyia assegura també que, una vegada la batalla legal s’aparti “el que volem és encoratjar els altres publicistes i creadors de contingut per treballar amb AdBlock Plus i no contra ell”, de tal forma que es puguin crear uns anuncis menys intrusius i molestos.

De totes maneres, els publicistes declaren que continuaran lluitant pel que consideren un dret. “Estem convençuts que AdBlok Plus és una il·legalitat i una pràctica que va en contra de la competitivitat”, recorden.

El programa, tot i que és molt exigent, no elimina tots els anuncis, sempre i quan aquests compleixin unes característiques molt concretes que, encara que són les mateixes per a tothom, no són públiques. De fet, el negoci de l’empresa propietària del software es basa a assessorar a les empreses publicitàries de com fer els anuncis per passar el filtre. I és que poder posar un anunci que no elimini AdBlocker Plus suposa, segons un reportatge del Finantial Times, una mitjana d’un 30% més de remuneració.

Lluís Llaquet

Periodista vocacional. Redactor a Catdiàleg, CM de l'associació Cat Jove i del Club de Lideratge Jove. Bloguer i col·laborador a altres mitjans. "El periodisme és el millor ofici del món" Gabriel García Màrquez "La premsa és l'artilleria de la llibertat." H.D. Genscher Contacte: lluisllaquet@catdialeg.cat Twitter: @llaquetm

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies