CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
El revolucionari Cirque de Soleil passa a un fons monetari El revolucionari Cirque de Soleil passa a un fons monetari

El revolucionari Cirque de Soleil passa a un fons monetari

L’empresa de Guy la Liberté, que ha canviat la manera de fer circ, ha quedat en mans de l’estatunidenc TPG Capital
CulturaZResto 24 April, 2015 Andrea Ripoll Estruch 1
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » El revolucionari Cirque de Soleil passa a un fons monetari

Un espectacle d’entreteniment que ha renovat el concepte mundial de circ, amb un dinamisme i energia, com el terme “sol” simbolitza. L’empresa de Guy la Liberté, Cirque de Soleil, ha quedat en mans d’un fons d’inversió. L’estatunidenc TPG Capital ha desemborsat 1.400 milions d’euros per fer-se amb la majoria del capital del circ més popular del món.

Guy la Liberté es quedarà amb el 10% de la companyia. El fons de pensions canadenques Caisse de Dépôt i l’inversor xinès Fosun International passaran també a formar part de les accions de l’empresa. En aquest sentit, l’import del circ, amb seu a Montreal (Canadà), se situarà aproximadament per sota dels 2.300 milions d’euros, segons els analistes.

La difícil situació dels últims anys

El gran circ va estar amb números vermells per primera vegada l’any 2012. El 2013 ja es van realitzar ajustaments de 400 treballadors d’una plantilla de 5.000 persones. Aquest mateix any l’empresa va facturar  790 milions d’euros, un 17% menys que l’activitat anterior. Respecte a aquesta baixada d’ingressos, els shows van baixar de 600 que es feien el 2012, a 400.

Cada espectacle del Cirque de Soleil, comptant la investigació i la producció, costa uns 19 milions d’euros. “Vam cometre l’error de pensar que podríem fer totes les coses relacionades amb l’entreteniment. Al final te n’adones que no tens experiència necessària”, va admetre el propi la Liberté.

L’estètica de l’espectacle, inspirat en acrobàcies i músiques, ha creat un nou llenguatge basat també, en la commedia dell’arte italiana. L’empresa ven 11 milions d’entrades a l’any, però alguns dels espectacles recents com Zed, Iris o Zarkanana, no van funcionar com pensaven i els van veure obligats a plegar abans del que tenien previst.

Crisis i competidors

El director de la revista especialitzada Zirkolika, Vicente Llorca, assegura que no tots els ciutadans es poden permetre el cost de les seves entrades i afegeix que “hi ha gent que pot estar cansada, però no crec que la fórmula de l’espectacle hagi caducat”.

D’altra banda, han aparegut competidors que han copiat i adaptat la forma original dels espectacles d’aquest circ. Segons en Joan Ramon Graell, president de l’Associació de Professionals de Circ de Catalunya, “els competidors han adaptat l’espectacle al públic local. Ells, en canvi, són com una pel·lícula de Hollywood, que és universal, però de vegades són poc sensibles als gustos particulars”.

 

Andrea Ripoll Estruch

Periodista. Redactora de CatDiàleg. Per a mi el periodisme és el conjunt de persones que ens ajudem a transformar un impuls centrífug en un treball per mirar millor la realitat.

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Ús de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

    Aviso de cookies