CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
El cost de la ideologia: TV3 perd gairebé la meitat dels seus espectadors El cost de la ideologia: TV3 perd gairebé la meitat dels seus espectadors

El cost de la ideologia: TV3 perd gairebé la meitat dels seus espectadors

Els matins de TV3 cauen en audiència fins als 55.000 espectadors de mitjana, mentre que l’any passat en van obtenir 91.000 en el mateix període
TelevisióZPortada DerechaZResto 13 October, 2016 CatDialeg.cat 1
5 / 5 (4 votes)

Inici » Historic » El cost de la ideologia: TV3 perd gairebé la meitat dels seus espectadors

L’inici de temporada per TV3 no està anant especialment bé. Aquest ha estat el pitjor estiu de la història de la cadena en audiència, ja que ha arribat als seus mínims històrics i la caiguda permanent d’espectadors ha portat a la televisió pública catalana a perdre el lideratge, en favor de Telecinco. Però a més a més, un dels seus programes estrella, el magazín dels matins, ha caigut dels 91.000 teleespectadors l’any passat a només 55.000 aquesta arrencada de curs.

En termes de quota de pantalla, això significa passar del 17,1% a l’11,4%. Aquest és el preu que s’ha de pagar pel cost de la ideologia. TV3 cada vegada ha anat derivant més i més a favor del procés independentista, i alguns dels seus teleespectadors, que sempre han estat molt universals, ha decidit prescindir d’aquesta cadena. I és que totes les televisions han de tenir el seu lloc.

Si ens fixem en les altres cadenes, totes tenen un valor afegit per oferir als seus espectadors. Telecinco és la reina de l’audiència, gràcies als seus programes, que la converteixen en un referent de l’espectacle. Altres cadenes s’han fabricat el seu nínxol per trobar aliats en una part de l’audiència. Cuatro i La Sexta, per exemple, no pretenen competir amb Telecinco o Antena3, sinó que busquen un espectador molt més concret, d’esquerres, progressista. Ho han calculat, i els hi surt a compte.

TV3 històricament ha estat concebuda per tot i per a tots, i a més a més, amb llengua catalana. Per aquest motiu, no li calia guanyar espai davant d’altres televisions privades de Catalunya o fins i tot a escala estatal. Però cada vegada s’ha anat convertint en un producte més ideològic, fins que ha arribat el moment en què gran part de la seva audiència ha perdut l’interès.

La caiguda en audiència

El 2015 TV3 va obtenir unes xifres excepcionals a l’inici de temporada, bàsicament gràcies a les eleccions del 27S, que van crear molta expectació. Però el que és evident és que la tendència no juga a favor de la cadena. De totes maneres, la direcció de TV3 explicava al diari ARA que “cal tenir en compte que s’ha estrenat un nou format i una reordenació dels presentadors –i també un nou grafisme–, de manera que cal acabar d’estabilitzar els canvis”. I afegien l’excusa que “aquestes setmanes els programes de les privades han tocat molt a fons el cas de Diana Quer, que nosaltres hem tractat, com ens correspon a una televisió pública, de manera molt més continguda”. A finals d’octubre es podrà fer una nova valoració.

CatDialeg.cat

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Ús de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

    Aviso de cookies