CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Un centenar de veïns del Poblenou tallen els carrers per protestar contra la superilla de Colau Un centenar de veïns del Poblenou tallen els carrers per protestar contra la superilla de Colau

Un centenar de veïns del Poblenou tallen els carrers per protestar contra la superilla de Colau

Colau decideix no incloure una línia de busos elèctrics per la Diagonal, que suposaven l’alternativa al Tramvia. Com s’enfrontarà a les dificultats de la connexió del Tramvia si és incapaç de gestionar el pla pilot d’una superilla?
CatalunyaPolíticaZPortada IzquierdaZResto 16 January, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (6 votes)

Inici » Historic » Un centenar de veïns del Poblenou tallen els carrers per protestar contra la superilla de Colau

Un centenar de veïns del barri barceloní del Poblenou han tallat el trànsit a l’encreuament entre els carrers Tànger i Llacuna per protestar pel projecte de la superilla. L’acció ha començat a les 7.15 hores i ha acabat a les 8.00. Els veïns portaven pancartes amb senyes com ‘No a la superilla‘, ‘Els veïns volem decidir‘, ‘Es neguen a retirar la superilla del Poblenou‘ i ‘Repartim el trànsit‘. En una de les pancartes principals s’assenyalava quins dels partits de l’Ajuntament de Barcelona es neguen a retirar aquesta prova pilot de la trama Cerdà: Barcelona En Comú, ERC, PSC, CUP i també ICV.

En declaracions a Europa Press, el portaveu de la Plataforma d’Afectats per la Superilla, Jordi Campins, ha subratllat que volen paralitzar el projecte per avaluar les errades que té. També ha reclamat tornar al trànsit lineal, la modificació del qual considera “la mare de tots els problemes“. Campins ha assegurat que Poblenou ha estat un barri oblidat per l’Ajuntament que necessitava millores, però la superilla “és pitjor que el que hi havia abans“, no ha millorat la contaminació de la zona, provoca incomoditats als veïns i una baixada de clientela als comerços de la zona, ha manifestat.

No resol el problema fonamental: la contaminació acústica i mediambiental, sinó que l’agreuja”. A més, la superilla ha creat als veïns “problemes de qualitat de vida”, ja que han de fer recorreguts més llargs. A més, “s’ha desertitzat l’interior de la superilla” i els negocis que estan a l’interior “han patit una caiguda molt important”. “Després de quatre mesos de converses estem pràcticament igual que al començament”. Segons el portaveu, encara que s’hagin fet algunes “petites” modificacions, “són insignificants i no han fet cap de les que nosaltres considerem fonamentals”.

Per aquesta raó, ha explicat que a les 9.30 hores han lliurat una carta a l’Ajuntament dirigida a l’alcaldessa, Ada Colau, que detalla les seves queixes i demandes, i li reclamen una reunió. De totes maneres, Campins també ha assegurat que es continuaran fent mobilitzacions “fins que hi hagi un alcalde que tingui un atac de seny i assumeixi les parts fonamentals de les nostres peticions perquè es corregeixi el que considerem que és un error molt greu”.

Barcelona oblida els autobusos per la Diagonal

Ada Colau continua tirant pel dret amb la connexió del Trambaix i el Trambesòs a través del camp central de la Diagonal tot i no tenir els suficients suports polítics. Per ella no hi ha cap alternativa al Tramvia, per la qual cosa, no té cap inconvenient en renunciar a qualsevol possible pla B.

Primer va estudiar el canvi de circulació a l’avinguda Sarrià i al carrer Urgell, i ara ha decidit no incloure l’anomenada D-30, la línia d’autobús que havia de circular per la Diagonal, en la seva proposta de les dotze línies que completaran la xarxa ortogonal de busos de la ciutat. La D-30 era l’opció que Trias havia considerat com a millor alternativa al tramvia: els autobusos elèctrics d’alta capacitat.

La pregunta que caldria formular arribats a aquest punt és si realment l’Ajuntament hauria de fer passar el tramvia per la Diagonal, una obra de màxima complexitat, si d’altra banda és incapaç d’executar correctament la superilla. I més quan es tracta de la superilla del Poblenou, que era la prova pilot precisament per ser la menys problemàtica i la que menys dificultats havia de suposar.

Què passarà en el moment en què s’intenti implementar la superilla en una zona molt transitada al mig de l’Eixample? La situació seria absolutament caòtica. És que l’Ajuntament no ha realitzat els càlculs pertinents? És que no ha sabut calcular per on es distribuiria el trànsit que ha reduït dels carrers tallats? És que no ha sabut valorar el descens de l’activitat, i per tant, el perjudici que han patit els comerços de la zona? I doncs, i veient els precedents, està preparat l’Ajuntament per dur a terme un pla com el del Tramvia per la Diagonal?

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies