CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Uber s’uneix al sistema de transport de Moscou Uber s’uneix al sistema de transport de Moscou

Uber s’uneix al sistema de transport de Moscou

La start-up haurà de compartir les seves dades amb el departament de transport de Moscou i els seus conductors estaran obligats a tenir llicències oficials de l’estat per poder conduir un taxi
TecnologiaZPortada DerechaZResto 23 March, 2016 Núria Vilellas Camps 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » Uber s’uneix al sistema de transport de Moscou

Uber, el servei de taxi alternatiu, ha signat un acord de col·laboració amb les autoritats de Moscou. Com a part de l’acord, la companyia no podrà treballar amb conductors sense llicència –i presumiblement compartirà dades sobre conductors i passatgers amb el govern local–.

L’agència de notícies RBC informava fa uns dies que el departament de transport de Moscou li ha donat 90 dies a Uber, el servei més gran de reserves de taxi del món, perquè s’asseguri que tots els conductors registrats en el servei tenen una llicència oficial de l’estat. Tant el departament de transport com el gabinet de premsa d’Uber han confirmat l’acord.

L’acord de col·laboració té dues disposicions principals: en primer lloc, Uber es compromet a treballar només amb conductors que disposin d’una llicència oficial de taxi (tal com hem explicat). Això difereix de les polítiques que segueix Uber, per exemple als Estats Units, on la companyia ofereix una alternativa a les llicències de taxi que són cares i difícils d’aconseguir, permetent a conductors ordinaris obtindré ingressos oferint els seus serveis de transport a través d’aquesta aplicació. Aquest model de serveis està prohibit en altres països que imposen regulacions més estrictes en el mercat de taxis i insisteixen en què l’ús de conductors sense llicència és insegur i il·legal.

Les autoritats de la capital russa van insistir en el fet que Uber signés l’acord el 2015, però la companyia va demanar més temps per consultar amb la seva alta direcció de San Francisco. El febrer del 2016, el departament de transports de Moscou fins i tot va arribar a amenaçar en posar-li una demanda i prohibir el servei a Moscou si no aconseguien firmar un acord que respectés els requisits de la llicència. Fonts de la RBC assenyalen que l’alta direcció d’Uber va visitar Moscou per continuar la negociació amb les autoritats locals i que va demanar accés a les bases de dades del Ministeri d’Interior per comprovar els antecedents penals dels conductors. Aquest requeriment no va ser del gust del departament de transports de la ciutat, els funcionaris dels quals van respondre que aquesta informació queia fora de les seves competències.

Uber haurà de compartir les dades dels seus desplaçaments amb les autoritats

A més de treballar només amb conductors “legals”, l’acord obliga a Uber a compartir les dades de desplaçaments de cotxes amb les autoritats del transport de la ciutat. Segons sembla, com a part de l’acord, les dades dels vehicles i dels seus desplaçaments que realitzi l’aplicació, s’han de transmetre al Centre d’Organització de Trànsit del govern de Moscou. Els funcionaris creuen que aquestes dades millorarien el nou sistema de transport intel·ligent de la ciutat, que utilitza dades procedents de vàries xarxes de transport municipals, i monitoritza el trànsit a temps real.

Uber és el sistema de transport intel·ligent.

Uber és el sistema de transport intel·ligent.

No se saben gaires detalls sobre com utilitzen els funcionaris de Moscou les dades dels seus socis de transport, més enllà de combinar-los amb informació procedent del sistema de transport estatal. El sistema de transport intel·ligent de la capital russa utilitza una combinació de mètodes per monitoritzar i agregar les dades de trànsit, incloent-hi sistemes de monitorització de GPS, una xarxa de circuit tancat de càmeres de televisió per detectar infraccions de trànsit, càmeres d’estacionament, eines per regular els semàfors, i un sistema d’alertes en xarxa per conductors i passatgers.

Els grans competidors d’Uber també havien signat acords semblants

Els principals competidors d’Uber en el mercat rus, Yandex.Taxi i Gett, també han signat ja acords de col·laboració amb les agències estatals (Yandex.Taxi va firmar el seu el 2014, i Gett al gener del 2016), i en ambdós casos utilitzen conductors amb llicència de taxi i comparteixen les dades de viatges amb el sistema de transport de Moscou.

Uber opera actualment en 400 ciutat i 68 països de tot el món. A Rússia, el servei està disponible en vuit ciutats, però el vicepresident d’Uber, Ryan Graves, va declarar a la RBC que la companyia s’estava plantejant arribar a operar en 17 ciutats russes abans de finals del 2016.

Uber, que passa per ser la start-up més valuosa del món, compte amb diversos empresaris russos entre els seus inversors: Ziyavudin Magomedov (el propietari de Summa group), Alisher Usmanov (a través de la seva companyia USM Holdings), i Mikhail Friedman, en el qual el seu fons d’inversió, LetterOne, ha invertit 200 milions de dòlars en el servei.

Núria Vilellas Camps

Periodista des de nena, sempre preguntant absolutament per tot. Amant de l’escriptura en tots els seus àmbits. Membre fundacional de la revista digital Microcosmos i actual tresorera. Redactora de Catdiàleg i col·laboradora en mitjans radiofònics. “L’ètica ha d’acompanyar sempre el periodisme, com el brunzit al borinot”, Gabriel García Márquez.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies