CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
TV3 perd audiència malgrat que cada any té més diners TV3 perd audiència malgrat que cada any té més diners

TV3 perd audiència malgrat que cada any té més diners

La televisió catalana es manté com a líder a Catalunya, però cada vegada perd més espectadors i Telecinco ja li trepitja els talons
TelevisióZPortada IzquierdaZResto 9 September, 2016 Núria Vilellas Camps 4
4.83 / 5 (6 votes)

Inici » Historic » TV3 perd audiència malgrat que cada any té més diners

En els darrers anys TV3 ha mantingut el seu lideratge d’audiències a Catalunya, però és la televisió que més espectadors perd cada temporada, i Telecinco i Antena3 ja li trepitgen els talons per treure-li el tro. Aquestes són dades de l’estudi “L’audiència de Televisió a Catalunya els anys 2013, 2014 i 2015”, realitzat per l’Observatori de la Producció Audiovisual de la universitat Pompeu Fabra.

TV3 ha passat d’una audiència del 13,5% el 2013 al 12,5% el 2015, un punt sencer de share. És l’única cadena generalista que ha perdut quota d’audiència tots tres anys, i l’única que va marcar mínims històrics d’audiència el 2013, el 2014 i també el 2015. Telecinco i La1 també van fer mínims històrics d’audiència l’any 2013, però el següent es van recuperar. Aquestes xifres encara li permeten a TV3 continuar sent la televisió més vista de Catalunya, però amb uns competidors que cada vegada sumen més i més espectadors. (Telecinco i Antena3 estan totes dues molt a prop de l’11,5%).

Repartiment anual de la quota de pantalla de les cadenes de televisió generalista.

Repartiment anual de la quota de pantalla de les cadenes de televisió generalista.

Tenint en compte que TV3 és la televisió pública autonòmica més cara d’Espanya, amb un pressupost de 227 milions d’euros (una quarta part del total de diners destinats a les TV autonòmiques), i que a més és la que té el punt de share més car, i per tant és la menys eficient de l’Estat, caldria fer una profunda reflexió sobre si està justificat continuar pagant tants diners per un servei que no dóna resultats. I més si es té en compte que el pressupost de TV3 augmenta cada any, però en canvi perd teleespectadors a cada curs.

El pitjor estiu de la història per TV3

Ja fa tres mesos seguits que Telecinco és líder d’audiència a Catalunya. Aquest agost, la cadena de Mediaset ha obtingut un 10,2% de quota de pantalla, mentre que Antena3 n’ha aconseguit un 9,9%. TV3 s’ha hagut de conformar amb un 9,4%, molt per sota de la mitjana anual, i per primera vegada en la seva història per sota dels 10 punts. L’agost del 2015 TV3 va aconseguir uns resultats de l’11,7% el que significa que enguany ha perdut més del 20% d’audiència respecte l’any passat. Aquesta dada es pot apreciar amb aquest descens de més de 2 punts de quota de pantalla.

Malgrat tot, encara que l’estiu sempre és una època complicada, TV3 es manté líder gràcies a l’audiència de la resta de l’any. Caldrà veure fins quan és capaç d’aguantar. I més si tenim en compte que en l’àmbit estatal, Telecinco ja fa 24 mesos ininterromputs que és líder d’audiències, gràcies al fet que s’ha convertit en la cadena d’auge pel públic femení.

Fenòmens que canvien el mercat de les audiències

Hi ha paradigmes que poden arribar a transformar encara més les audiències de la televisió a Catalunya. El més destacat és que cada vegada hi ha menys consum de televisió: si el 2013 cada persona mirava el televisor una mitjana de 250 minuts al dia, actualment només ho fan durant 234 minuts. Tot i aquest descens del consum televisiu, algunes cadenes han aconseguit augmentar les seves audiències gràcies a la desaparició d’alguns canals temàtics, com Nueve, La Siete, Nitro, Marca, Intereconomía, MTV, Xplora i La Sexta 3.

Núria Vilellas Camps

Periodista des de nena, sempre preguntant absolutament per tot. Amant de l’escriptura en tots els seus àmbits. Membre fundacional de la revista digital Microcosmos i actual tresorera. Redactora de Catdiàleg i col·laboradora en mitjans radiofònics. “L’ètica ha d’acompanyar sempre el periodisme, com el brunzit al borinot”, Gabriel García Márquez.

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Ús de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

    Aviso de cookies