

TV3 aposta per un llenguatge barroer en les seves sèries
Sota el principi que aquest és el llenguatge de la vida, la televisió pública catalana defensa la utilització d’expressions barroeres en els seus productes audiovisuals
TelevisióZPortada DerechaZResto 17 November, 2015 Núria Vilellas Camps 0Algunes sèries de TV3 molt sovint utilitzen un vocabulari que molt groller, amb insults i paraulotes entre els seus personatges, sota el pretext que es vol reproduir el llenguatge que trobem a la vida en el dia a dia. Ara bé, la llengua catalana és molt rica i complexa en el seu lèxic i vocabulari, i per aquest motiu hi ha molts mots que poden ser utilitzats com a substitutius de certes grolleries banals, malgrat que moltes vegades es prefereix recórrer a unes expressions que sovint traspassen la línia del que és políticament correcte.
La defensora de l’Audiència de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Laura Balada, justifica la postura de TV3 en una resposta al lector de La Vanguardia, explicant que “cada sèrie persegueix un objectiu concret i cada producte demana un to determinat”, i afegeix que cada personatge té una vida i una personalitat que ha de ser coherent amb el perfil que ocupa dins la trama, per la qual cosa “cal treballar (la personalitat del personatge) de manera que sigui prou exagerada per resultar atractiva i interessant de cara al fil narratiu sense que deixi en cap moment de ser natural i creïble”. És a dir, que si cal exagerar en el to per tal de ser més proper o cridar més l’atenció, està justificat. A més, “l’ús del vocabulari groller queda circumscrit a determinats personatges” que tenen assignat aquest rol concret.
La pregunta que es desprèn d’aquest fet és la següent. Una televisió pública autonòmica, per molt que vulgui apropar el vocabulari dels seus productes audiovisuals a la realitat, no hauria de buscar prevaldre en l’educació i el respecte a la ciutadania per davant de la realitat? I més si aquesta comporta una falta de respecte i la difusió d’insults i paraulotes.
És a dir, la realitat que es transmet en les sèries televisives d’aquesta cadena (que per cert, no sempre s’adeqüen tant com diuen a la realitat), en cap cas promouen la riquesa lèxica del català, i malgrat que es tracten d’imitacions ficcionades de la realitat, es prefereix tirar pel dret.
Altres Notícies
Creix el dèficit de TV3, que perd 25 milions d’euros
Empar Moliner ironitza sobre els canvis de les festes populars de Barcelona
La manipulació extrema de TV3: corregeix l’ortografia dels tweets de Puigdemont
TV3 emetrà un programa esbiaixat sobre preguntes al president que Puigdemont haurà de respondre
Vicent Sanchis, proper a CDC, nou director de TV3
TV3 fa publicitat de l’eutanàsia en forma de debat
Inici » Historic » TV3 aposta per un llenguatge barroer en les seves sèries
Núria Vilellas Camps
Periodista des de nena, sempre preguntant absolutament per tot. Amant de l’escriptura en tots els seus àmbits. Membre fundacional de la revista digital Microcosmos i actual tresorera. Redactora de Catdiàleg i col·laboradora en mitjans radiofònics. “L’ètica ha d’acompanyar sempre el periodisme, com el brunzit al borinot”, Gabriel García Márquez.

- Daniel on La setmana de la decisió?
- AGUSTIN IGNACIO GARRIDO CAMPRUBI on Del Kurdistan iraquià a Catalunya
- Joaquim Arolas on Llocs per visitar a Catalunya durant la tardor
- Josep on Els 10 principals llocs d’interès a Barcelona
- Javier on Les claus per entendre la situació política a Catalunya
- February 2021
- December 2020
- November 2020
- October 2020
- May 2020
- March 2020
- February 2020
- January 2020
- November 2019
- October 2019
- July 2019
- June 2019
- April 2019
- March 2019
- January 2019
- December 2018
- November 2018
- October 2018
- April 2018
- March 2018
- February 2018
- November 2017
- October 2017
- September 2017
- August 2017
- July 2017
- June 2017
- May 2017
- April 2017
- March 2017
- February 2017
- January 2017
- December 2016
- November 2016
- October 2016
- September 2016
- August 2016
- July 2016
- June 2016
- May 2016
- April 2016
- March 2016
- February 2016
- January 2016
- December 2015
- November 2015
- October 2015
- September 2015
- August 2015
- July 2015
- June 2015
- May 2015
- April 2015
- March 2015
No comments so far.
Be first to leave comment below.