CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
La Síndica alerta del perill dels carrils bici a les voreres i demana que es reguli la seva normativa La Síndica alerta del perill dels carrils bici a les voreres i demana que es reguli la seva normativa

La Síndica alerta del perill dels carrils bici a les voreres i demana que es reguli la seva normativa

L’Ajuntament de Barcelona proposa la regulació dels patinets elèctrics, però en canvi torna a deixar de banda la pèssima situació de convivència entre ciclistes i vianants
CatalunyaPolíticaZPortada IzquierdaZResto 21 February, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » La Síndica alerta del perill dels carrils bici a les voreres i demana que es reguli la seva normativa

La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, s’ha decantat per donar-li la raó a la família de l’última víctima mortal en un carril bici a Barcelona, que atribueix el succés “al greu problema de convivència que es dóna entre ciclistes i transeünts”. La memòria del 2016 de la Sindicatura, l’organisme que ha de supervisar les actuacions municipals, denuncia el perill que representen els carrils bici a les voreres i el pèssim estat d’algunes d’aquestes vies, com ara la de l’avinguda Diagonal, entre el passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan.

El document elaborat per la sindicatura de Barcelona no pretén resoldre si la culpa de l’accident és del vianant o del ciclista, sinó comprovar si s’han aplicat “els principis de bona administració per a la salvaguarda dels drets fonamentals de la ciutat”. La resposta de la qual, evidentment, és que no.

Segons l’informe, les reformes de les ordenances sempre han buscat “fer compatible i segur el pedaleig amb la seguretat de la resta dels usuaris de les vies urbanes, sobretot els vianants”. Però malgrat les nobles intencions, gairebé el 10% dels accidents amb ferits de Barcelona tenen algun ciclista implicat (no vol dir que l’incident sempre sigui culpa del ciclista). Segons les associacions de defensa de les bicis, aquests fets es poden atribuir a l’eclosió d’aquest mitjà de transport, però la Sindicatura afirma que als carrils bici que encara continuen implantats sobre la vorera “el perill per als vianants persisteix sense que s’hagin aplicat mesures preventives per reduir els sinistres”.

Per aquest motiu, el document insta al govern municipal a considerar “una tasca prioritària durant el seu mandat”, el trasllat de tots els carrils bici de les voreres a les calçades. Cal recordar, que l’Ajuntament va aprovar una moratòria que permetia als ciclistes continuar circulant en els seus carrils per la vorera un any més.

Obligatorietat de pòlissa d’assegurances i de plaques municipals de vehicles

Aquesta no és la primera vegada que la Síndica mostra la seva preocupació pel que fa a l’accidentalitat relacionada amb les bicicletes. Fa poques setmanes ja va demanar l’obligatorietat de què les bicis disposin de pòlissa d’assegurances a tercers i va proposar estudiar la reimplantació de plaques municipals de matrícules per aquest vehicle, tal com va informar Catdiàleg el passat 2 de febrer. Aquesta és una mesura que pretén reduir l’accidentalitat, o si més no, l’assistència dels atropellats i que no hi hagi tantes fugues.

L’Ajuntament sí que regula els ‘segways

Però mentre la Síndica de Greuges de Barcelona va reclamant més mesures reguladores pels ciclistes, a l’Ajuntament sembla que li costi tirar-les endavant. En canvi, el consistori està disposat a regular els ‘segways’, els patinets elèctrics i altres ginys que es poden trobar circulant per la ciutat. De fet, el consistori va aprovar la setmana passada, de manera inicial, la modificació de l’ordenança de circulació que permetrà la seva regulació abans de l’estiu. L’objectiu és no desincentivar l’ús quotidià d’aquests mitjans de transport tan ecològics, mentre es posa fi als problemes de convivència que generen.

La paradoxa rau en el fet de voler regular un aparell, com són els patinets elèctrics, que suposen una ínfima part dels vehicles de Barcelona, abans que fer-ho de les bicicletes. La lògica passaria en regular primer la situació dels ciclistes o, en tot cas, fer-ho a la vegada. Però donar prioritat a un mitjà de transport que no suposa cap perill en comparació amb les bicicletes, denota un cert desequilibri en les prioritats de l’equip de govern.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies