CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Perquè el tramvia és contrari al dia sense cotxes? Perquè el tramvia és contrari al dia sense cotxes?

Perquè el tramvia és contrari al dia sense cotxes?

El futur de la mobilitat apunta als vehicles autònoms, i el tramvia és un llast molt car que no permet pensar en altres opcions més eficaces i rendibles
TecnologiaZPortada DerechaZResto 22 September, 2016 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (5 votes)

Inici » Historic » Perquè el tramvia és contrari al dia sense cotxes?

El futur de la mobilitat ara per ara passa pels vehicles autònoms. Amb el dinamisme que estan prenent els vehicles sense conductor, especialment per itineraris més aviat fixos, l’alternativa de transports com el tramvia per la Diagonal torna a perdre sentit.

En aquesta direcció, Apple va anunciar ahir que compraria les patents de McLaren per fabricar els seus propis cotxes autònoms. Un més que s’ha afegit a aquesta moda. Google i Fiat també es van unir al seu dia per construir cotxes sense conductor, i Tesla ja té comercialitzat el seu propi vehicle intel·ligent. I seguint la línia, Obama ha llençat un pla amb el qual aposta absolutament pel cotxe autònom. Se’ns dubte, el futur apunta cap aquest camí.

Apple aspira a convertir-se en referent de la mobilitat intel·ligent.

Apple aspira a convertir-se en referent de la mobilitat intel·ligent.

Seria perfectament possible que d’aquí a pocs anys hi hagin cotxes elèctrics compartits i programats. És a dir, que persones que visquin a la mateixa zona puguin contractar, a través d’una aplicació mòbil, un vehicle que els passi a buscar per casa per fer un recorregut concret, en una hora concreta, de dilluns a divendres. Seria un estil semblant al BlaBlaCar però sense la necessitat de què dues persones s’hagin de posar d’acord. En aquest cas seria un programa informàtic el que estaria optimitzant contínuament la ruta en funció de la demanda que tingui.

D’aquesta manera, l’única preocupació per l’usuari serà d’estar puntual a la porta de casa. Però despreocupant-se de la necessitat d’agafar el cotxe, de trobar lloc per aparcar, o de què no hi hagi avaries i retards al tren.

El dia sense cotxes està passant sense pena ni glòria per Barcelona. Aproximadament els mateixos vehicles privats que qualsevol altre dia han entrat a primera hora del matí a la ciutat. Creant així exactament les mateixes retencions que sempre. I amb l’afegit que en algun altre carrer que no està habituat als col·lapses ha viscut alguna situació tensa. Però res especialment greu. Demà divendres tothom tornarà a la rutina, i altre cop els conductors agafaran els cotxes que no han deixat avui.

El futur s’oblida del tramvia

Una ciutat que apunta a un futur de vehicles que tendiran a ser elèctrics, permetrà que la contaminació es vagi reduint i que un gran nombre de cotxes deixin de circular per la ciutat. Ens trobem en un moment de gran transformació tecnològica, i jornades com el Dia sense Cotxe només fan que mirar el passat. Cal apostar per una línia de plataformes elèctriques, amb la freqüència que sigui necessària.

Així la ciutat s’estalviaria l’elevat cost que suposa el tramvia (en infraestructures i sobretot en sous), ja que no valdria l’excusa de reduir el transit o la contaminació. La Diagonal no passaria a ser un embut per la ciutat i tots els ciutadans podrien viatjar de la manera més còmoda i eficient per tots.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies