CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Més de 21 milions de nens no van a l’escola al Pròxim Orient i al Nord d’Àfrica Més de 21 milions de nens no van a l’escola al Pròxim Orient i al Nord d’Àfrica

Més de 21 milions de nens no van a l’escola al Pròxim Orient i al Nord d’Àfrica

Unicef i Unesco denuncien que “aquesta regió no pot permetre’s el luxe de deixar que 21 milions de nens es quedin al camí”
SocietatZResto 16 abril, 2015 CatDialeg.cat 0
0 / 5 (0 votos)

Inici » Historic » Més de 21 milions de nens no van a l’escola al Pròxim Orient i al Nord d’Àfrica

(Europa Press).- Més de 21 milions de nens no poden exercir el seu dret a l’educació al Pròxim Orient i el Nord d’Àfrica, segons ha denunciat l’Institut d’Estadística de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (Unesco) i el Fons de les Nacions Unides per a la Infància (Unicef) en un informe conjunt presentat aquest dimecres.

Tot i que el nombre de nens que assisteixen a l’escola ha augmentat durant l’última dècada, un de cada quatre joves està fora de les aules o en risc d’abandonar-les. Les dades han revelat que en l’última dècada s’ha reduït un 40% el nombre de nens sense escolaritzar a la regió.

Tot i això, el progrés s’ha desaccelerat fa poc a causa d’una combinació de pobresa, discriminació, aprenentatge de baixa qualitat i conflictes, segons l’estudi. «En moments de canvi i confusió, aquesta regió simplement no pot permetre’s el luxe de deixar que 21 milions de nens es quedin al camí», ha denunciat la directora de l’Unicef Mena, María Calivis.

Els governs necessiten amb urgència augmentar l’escala dels seus esforços, en particular per donar prioritat a les necessitats educatives de les famílies vulnerables i desafavorides, ha ressaltat l’estudi. «Aquests nens han de tenir l’oportunitat d’adquirir les habilitats que necessiten a través de l’educació amb la finalitat de desenvolupar el seu paper en la transformació de la regió», ha afegit Calivis.

«Aquest informe presenta dades per identificar millor els nens, les barreres a les quals s’enfronten i les polítiques necessàries per arribar a ells», ha destacat la directora de l’Institut d’Estadística de l’Unesco, Silvia Montoya.

Risc més alt de les nenes

A més les dades revelen que les nenes enfronten un risc més alt d’abandonar l’escola a causa de comportaments socials com el matrimoni infantil i la falta de professorat femení. De mitjana, una nena en aquesta regió té un 25% menys de probabilitats d’estar a l’escola que un nen.

A Síria i l’Iraq, on els conflictes han destruït gran part del sistema educatiu, milions de nens estan en risc de convertir-se en una generació perduda. L’informe arriba en un moment crucial, ja que s’incorpora als esforços de la comunitat internacional en l’elaboració dels objectius d’educació post 2015.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies