

La política catalana ha perdut sentit. Generalitat i Ajuntament de Barcelona
Editorial 29 February, 2016 CatDialeg.cat 1És una paradoxa, o pitjor encara, una contradicció: la política catalana ha perdut sentit
En el moment quan aquells qui governen Catalunya volen assolir la fita històrica, mai assolida, d’independitzar-la de qualsevol institució de govern que no sigui exclusiva d’ella mateixa, en el moment que governa Barcelona una força que té com a fi modificar el model de societat, la política catalana és més marginal a Espanya i a Europa. Ens miren de reüll, certament, però no aconseguim que res es modifiqui en termes favorables a un dels dos projectes: independència, o nou model de societat. No hi ha poder, força, ni tan sols, influència.
Els dos grups independentistes a Madrid estan fora de joc. Queixar-se és humà, però si no hi ha més idees, ens temem que no servirà de res. La minsa representació al Parlament Europeu, no té res a explicar, perquè res aconsegueix. L’única presentació a una internacional política, la de CDC en la lliberal, està fora de joc perquè qui talla el bacallà és Ciutadans. Ni l’expresident, ni el president, ni el “ministre d’Afers Exteriors” tenen cap contacte de significació en cartera. Ningú els rep ni els escolta. Bé, sí, en Salmond, un polític sense responsabilitats, ha parlat per telèfon amb Puigdemont. Tot plegat, res, poca cosa. És com aspirar a ser enginyer aeroespacial, y no tenir l’ESO, i a més, anar malament en mates.
Però, totes aquestes evidències no formen part de cap debat polític; això és, de cap diàleg. Els interessats les ignoren, i com a molt algun dels contraris les utilitza com a armes i com a crida a la reflexió compartida.
I què dir d’Ada Colau?, vol canviar la ciutat amb 11 regidors que ni tan sols tenen capacitat per assistir a les reunions obligades. Com poden tenir temps d’estudiar res, una necessitat imperiosa, multiplicada pel fet que tots ells són novells en la gestió pública; bé, de fet, novell en la gestió de res que fos una mica gran i complexa, que vagi més enllà de l’acció –reacció lineal i única.
Volen canviar la societat i encara ens han de concretar el model de ciutat més enllà de quatre abstractes universals buits de contingut.
Tenen una obsessió per reescriure la història recent, una mania persecutòria amb el passat, en lloc de voler escriure el futur, i això acostuma a ser un símptoma de decadència. També sabem, pels fets, que tenen fòbia al cristianisme, però això no construeix res; al contrari.
No tenen cap model econòmic per a la ciutat, i una gran confusió amb l’economia col·laborativa.
S’omplen la boca amb la participació, desencadenen processos participatius en massa fins a generar una situació caòtica, però, alhora, contracten empreses perquè els controlin, fragmentin i manipulin l’opinió dels veïns. I en la cosa gran, que és de ciutat, el pas del tramvia per la Diagonal, no semblen tenir cap intenció de consultar.
Què volen fer amb Barcelona, què volen transformar segons les seves idees? És una nebulosa farcida del discurs interminable de l’Ada Colau. De moment la seva especialitat és deturar coses, però al cap de nou mesos la gallina hauria d’haver post algun ou, com per exemple disposar d’un projecte de pressupost visible pel 2016, que concretés en xifres el seu grandiós projecte de transformació social.
Inici » Historic » La política catalana ha perdut sentit. Generalitat i Ajuntament de Barcelona
CatDialeg.cat

- Daniel on La setmana de la decisió?
- AGUSTIN IGNACIO GARRIDO CAMPRUBI on Del Kurdistan iraquià a Catalunya
- Joaquim Arolas on Llocs per visitar a Catalunya durant la tardor
- Josep on Els 10 principals llocs d’interès a Barcelona
- Javier on Les claus per entendre la situació política a Catalunya
- March 2021
- February 2021
- December 2020
- November 2020
- October 2020
- May 2020
- March 2020
- February 2020
- January 2020
- November 2019
- October 2019
- July 2019
- June 2019
- April 2019
- March 2019
- January 2019
- December 2018
- November 2018
- October 2018
- April 2018
- March 2018
- February 2018
- November 2017
- October 2017
- September 2017
- August 2017
- July 2017
- June 2017
- May 2017
- April 2017
- March 2017
- February 2017
- January 2017
- December 2016
- November 2016
- October 2016
- September 2016
- August 2016
- July 2016
- June 2016
- May 2016
- April 2016
- March 2016
- February 2016
- January 2016
- December 2015
- November 2015
- October 2015
- September 2015
- August 2015
- July 2015
- June 2015
- May 2015
- April 2015
- March 2015