CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
La indústria de l’automòbil catalana, en risc d’extinció La indústria de l’automòbil catalana, en risc d’extinció

La indústria de l’automòbil catalana, en risc d’extinció

El cas de Valeo i la crisi de Volkswagen, propietari de la planta de Seat de Martorell, són només dos exemples del desmantellament de les fàbriques relacionades amb el motor a Catalunya
EconomiaZPortada DerechaZResto 22 October, 2015 Lluís Llaquet 0
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » La indústria de l’automòbil catalana, en risc d’extinció

La indústria catalana té un problema. Tot i que en general Catalunya és un dels territoris d’Espanya amb més indústria i amb un sector secundari amb bona perspectiva, pel que fa a la de l’automòbil, la cosa es complica. La notícia de què Valeo, empresa dedicada a complements per vehicles, vol anar-se’n, encara que no està clar si de forma immediata, fora de Catalunya és l’exemple més mediàtic d’un problema molt més profund.

Casos com els d’Autoliv, Schlegel Taliana, CSA Automotive o Solvay són també preocupants. Més de mil llocs de treball estan en joc i CC.OO. ja reclama un pla de xoc urgent per salvar el deteriorament del teixit productiu, mentre que els alcaldes del Baix Llobregat reclamen a les administracions que intervinguin en la crisi de Seat.

Aquesta és una altra. Quan les inversions de la històrica fàbrica d’automòbils ja estaven assegurades, l’escàndol de Volkswagen ha tornat a provocar inquietud entre patronals, sindicats i ajuntaments, que tenen por que els més de 3.300 milions d’euros previstos per la planta de Martorell acabin en no res.

La indústria estava millorant

Unes notícies que arriben just quan les dades industrials s’estaven recuperant. En especial, cal destacar que des de 2013, els números han deixat de ser vermells per començar a ser positius. La creu d’aquesta bona dada, a més a més del problema automobilístic, és la baixada de la inversió estrangera, tal com ja va destacar aquest diari.

Un balanç comercial també negatiu

L’altra dada negativa és la balança comercial. Catalunya, donat que compra més del que ven a l’exterior, presentaria una diferència entre les importacions i les exportacions on sortiria perdent, cosa que no havia passat fins ara des que va esclatar la crisi. Un empitjorament a les dades que podria indicar, d’altra banda, que la demanda interna ha augmentat, quelcom que no seria negatiu encara que perjudiqués la balança comercial catalana, ja que implicaria que el consum està pujant.

Lluís Llaquet

Periodista vocacional. Redactor a Catdiàleg, CM de l'associació Cat Jove i del Club de Lideratge Jove. Bloguer i col·laborador a altres mitjans. "El periodisme és el millor ofici del món" Gabriel García Màrquez "La premsa és l'artilleria de la llibertat." H.D. Genscher Contacte: lluisllaquet@catdialeg.cat Twitter: @llaquetm

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies