CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Iberia es creu la independència de Catalunya? Iberia es creu la independència de Catalunya?

Iberia es creu la independència de Catalunya?

Iberia pretén reactivar i impulsar el pont aeri entre Barcelona i Madrid gràcies a un acord amb Vueling, per fer front a l’AVE i als viatges ‘low cost’
SocietatZPortada IzquierdaZResto 14 febrero, 2017 Núria Vilellas Camps 0
5 / 5 (3 votos)

Inici » Historic » Iberia es creu la independència de Catalunya?

Tot apunta que Iberia té molt clar que la independència de Catalunya no s’arribarà a produir, per molt que el govern de la Generalitat intenti per activa i per passiva aconseguir fer un referèndum pactat amb l’Estat. I és que l’aerolínia del grup IAG (Iberia, Vueling, British Airways, Aer Lingus) ha decidit tornar a reactivar i potenciar el pont aeri entre Barcelona i Madrid. Una acció que no tindria cap sentit si Catalunya deixés de formar part d’Espanya.

Iberia ha arribat a un acord amb Vueling, una altra de les companyies de IAG, i a partir del juliol oferiran conjuntament 26 vols diaris en cada sentit entre les dues grans ciutats. Cal tenir en compte que actualment existeixen 16 freqüències sufragades per Iberia (per tant, Vueling s’encarregarà dels 10 vols restants). Concretament, Iberia ha proposat oferir vols cada 15 minuts en hora punta (a primera del matí i a última de la tarda). Com a principals novetats, el viatger podrà escollir amb quina de les dues companyies vol volar, i es podrà facturar fins 15 minuts abans de la sortida.

Pont aeri era una proposta que Iberia va fer per cobrir la necessitat de viatges interns diaris entre la capital catalana i Madrid. Sortien avions gairebé cada hora, i l’usuari podia comprar el bitllet directament a l’aeroport per embarcar en el primer avió que sortís. L’any 2006 el trànsit d’aquesta ruta tenia més de 4,2 milions de passatgers, la ruta amb més usuaris de la UE. Però amb la creació de l’AVE dos anys més tard, i la proliferació de les línies ‘low cost’, el volum de viatgers es va reduir a poc més d’un milió a l’any.

Per utilitzar el pont aeri és possible facturar fins 15 minuts abans d’embarcar al vol. La majoria de vols els utilitzen empresaris que viatgen de Barcelona a Madrid per negocis

Però aquesta unió entre Iberia i Vueling converteix la ruta del Pont Aeri entre una barreja del que era i viatges de baix cost. El sistema continuarà sent el mateix, però canviar una reserva no tindrà cap cost addicional.

Si Iberia cregués en la possibilitat que Catalunya marxés d’Espanya, no tindria cap sentit fer aquest canvi ara. Aquesta innovació implica una despesa important per part de les aerolínies, especialment si tenim en compte que els avions que facin aquest recorregut tindran ús exclusiu en aquesta funció. És difícil entendre que aquest flux de viatges diaris tan gran que hi ha cap a Madrid es mantingui després de la independència. Cal tenir en compte que les principals raons que impliquen viatjar a Madrid són econòmiques, administratives, polítiques, de gestions, tramitacions, influències, anar a la seu central d’algunes empreses que es troben a Madrid…

Núria Vilellas Camps

Periodista des de nena, sempre preguntant absolutament per tot. Amant de l’escriptura en tots els seus àmbits. Membre fundacional de la revista digital Microcosmos i actual tresorera. Redactora de Catdiàleg i col·laboradora en mitjans radiofònics. “L’ètica ha d’acompanyar sempre el periodisme, com el brunzit al borinot”, Gabriel García Márquez.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies