

L’escola diferenciada, condemnada a Catalunya
El Parlament català aprova no renovar ni concedir més concerts a escoles diferenciades: la iniciativa discrimina els pares que, constitucionalment, trien aquest tipus d’educació per als seus fills
CatalunyaPolíticaZPortada DerechaZResto 4 July, 2017 CatDialeg.cat 0El Parlament de Catalunya ha aprovat aquest divendres, 30 de juny, una moció de Catalunya sí que és Pot (CSQEP) que insta el Govern de la Generalitat a que, un cop finalitzi la vigència dels actuals concerts, “no renovar ni concedir cap concert nou a cap centre que faci escolarització segregada per sexes”. Una votació que ha quedat aprovada tot i els vots en contra dels diputats del PDeCAT, de Junts Pel Sí, de Ciutadans i del PP.
La moció, defensada en el ple per la diputada Jéssica Albiach, anava dirigida, segons ha volgut difondre CSQP, a reforçar l’aplicació del principi de coeducació a través de l’escolarització mixta. Un altre dels punts destacats és el de la inclusió de “continguts curriculars d’educació afectiva-sexual, en la línia del model danès o suec” en l’educació pública catalana, on s’aborden qüestions com “la prevenció de la persecució i de les violències masclistes i la LGTBIfobia, la prevenció de relacions afectives sanes, els mètodes anticonceptius, les malalties de transmissió sexual i els embarassos no desitjats”. Es tracta d’un pas més en la inclusió de la ideologia de gènere i el relativisme sexual a l’escola.
El text de CSQEP aprovat pel Parlament també posa el focus en la necessitat de “tractar de manera transversal la perspectiva de gènere i la visibilitat de les aportacions de les dones en tots els àmbits del coneixement“. “Pretendre que la vida dels homes blancs occidentals i heterosexuals és la gran història universal és la gran mentida del món”, va dir la diputada Albiach. La moció defensa concretament que “la presència dels diferents sexes estigui equilibrada i no tingui caires sexistes”.
La iniciativa també insta l’Executiu a presentar un pla de formació específic presencial per a docents i personal de suport educatiu en matèria de coeducació, a elaborar i implementar un protocol concret per tractar els alumnes transgènere amb la participació de les associacions i plataformes LGTBI i els consells escolars, a dividir els espais d’esbarjo en tres àrees diferenciades (zona de tranquil·litat, zona de moviment i psicomotricitat i zona de contactes a la natura) i tractar en la comissió creada pel seguiment del Pla per a la igualtat de gènere en el sistema educatiu de 2015 el desplegament de les propostes aprovades en la moció.
No comments so far.
Be first to leave comment below.