CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Els aeroports grecs ara són alemanys Els aeroports grecs ara són alemanys

Els aeroports grecs ara són alemanys

Finalitza la transferència dels aeroports grecs a empreses alemanyes. Aquestes concessions tenen com a origen el rescatament de Grècia. Alexis Tsipras es va comprometre a privatitzar part de la seva xarxa d’infraestructures per rebre el tercer tram del préstec
EconomiaZPortada DerechaZResto 7 June, 2017 Francesc García Mestres 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Els aeroports grecs ara són alemanys

Alemanya ara controla gran part de les infraestructures aèries de Grècia. El completament del traspàs de 14 aeroports s’ha efectuat en els darrers mesos. Els aeroports que es troben en mans de capital alemany catsón el d’Atenes, per part de l’empresa germànica AviAlliance, i Fraport (que controla, entre altres, l’aeroport de Frankfurt) posseeix Salònica, Kavala, Corfú, Zante, Canea, Cefalònia, Aktion, Rodes, Kos, Samos, Mitilene, Míkonos, Santorini i Skiathos.

El grup alemany Fraport, amb el grec Kopeluzos, ha aconseguit la concessió per un preu de 1.234 milions d’euros. AviAlliance, que només gestiona l’aeroport de la capital, acaba de renovar la concessió per a la gestió de l’aeroport de la capital grega per 20 anys, fins al 2046. La xifra de l’import arriba als 600 milions d’euros. L’Estat grec, a canvi, rebrà en concepte d’ingressos uns 890 milions d’euros.

aeroports

Església de la Resurrecció (Anastasis) a Santorí

 

Les firmes alemanyes han aprofitat el moment de debilitat econòmica i política de Grècia per tal d’obtenir beneficis. Alexis Tsipras, que es mostrava contrari a les privatitzacions dels aeroports quan es va definir el projecte en l’època del conservador Andonis Samaràs, va pactar la privatització de les infraestructures per tal de poder percebre el tercer tram del préstec estimat en 6.000 milions d’euros.

La renovació de la concessió és un alleugeriment pel govern hel·lènic, ja que ha d’efectuar el retorn de 7.000 milions d’euros.

L’any 2015, amb l’entrada al Govern per part de Tsipras, es va intentar paralitzar el concurs de les concessions per poder modificar els termes de les ofertes. Davant del descomunal deute del país, finalment no va realitzar cap canvi i es va continuar amb el procés de privatització dels aeroports.

Francesc García Mestres

Estudiant d'Administració i Direcció d'Empreses a la Universitat de Barcelona. Enamorat de la geopolítica, defensa, seguretat, història... i de les 24H de Le Mans. Cap d'Scouts d'Europa a Barcelona. "Qui recordi la història que li treguin un ull. Però pobre de qui la oblidi, perquè perdrà els dos" - Aleksandr Soljenitsin. Twitter: @fgmestres

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies