CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Duran i Lleida defensa el dret a escollir l’assignatura de Religió a l’escola pública Duran i Lleida defensa el dret a escollir l’assignatura de Religió a l’escola pública

Duran i Lleida defensa el dret a escollir l’assignatura de Religió a l’escola pública

El portaveu de CIU al Congrés dels Diputats, tot i que considera alguns aspectes de l’assignatura “massa teològics”, creu que “els pares tenen el dret a escollir l’educació que volen per als seus fills”
CatalunyaZResto 10 March, 2015 Juan Francisco Jiménez Jacinto 3
0 / 5 (0 votes)

Inici » Historic » Duran i Lleida defensa el dret a escollir l’assignatura de Religió a l’escola pública

Sobre el recent debat de la presència de la religió a la primària en l’escola pública, el secretari general del Comitè de govern d’Unió, Ramon Espadaler, va afirmar aquest dilluns, 9 de març, que s’ha de situar en l’àmbit del dret dels pares a escollir l’educació que volen per als seus fills, un dret fonamental. En aquest sentit, els democristians creuen que aquesta oferta de religió ha de donar-se a l’escola pública. Si no fos així, no es garantiria el dret de lliure elecció dels pares. Espadaler ha advertit que no parlem de catequesi, sinó “d’impartir classe de religió catòlica o d’altres expressions amb criteris de rigor”.

En aquest sentit, la carta setmanal que publica el líder d’Unió i portaveu de CIU al Congrés dels Diputats, Josep A. Duran i Lleida, aborda la qüestió. El polític ha denunciat que s’hagi dit que els continguts de l’assignatura no eren res més que una derivada de la llei Wert, ja que és una forma de voler confondre a la ciutadania.

Sota el títol ‘En defensa de l’assignatura de religió als centres públics’, Duran i Lleida adverteix també que s’hagi volgut fer veure que el contingut del currículum de l’assignatura era una imposició “sectària del Ministeri d’Educació” i ha aclarit que aquest contingut es deriva de la decisió de la Conferència Episcopal, “que és la que fixa els continguts en funció d’un tractat amb el Vaticà signat el 1979 i que cap govern espanyol ha modificat, inclosos els 23 anys de governs socialistes de Felipe González i de Zapatero”.

Duran i Lleida considera inacceptable que tingui lloc aquesta polèmica quan molt abans que el BOE publiqués el currículum de l’assignatura confessional catòlica el mes de desembre, al mateix butlletí oficial ja s’havia publicat el currículum de l’assignatura confessional de l’Islam.

D’entrada cal deixar clar que defenso l’oferta obligatòria per als centres públics de l’assignatura de religió catòlica amb una recepció lliure i voluntària que han de sol·licitar les famílies per als seus fills. És un dret que deriva de l’article 27.3 de la Constitució i del 21.2 del nostre Estatut. I, per tant, és obvi també que faig una crida a les famílies catòliques que així ho desitgin a exercir el seu dret i demanar que s’imparteixi l’assignatura, al temps que demano al govern de la Generalitat la garantia real i efectiva d’aquest dret dels pares i alumnes en el procés d’inscripció i durant el curs, argumenta.

Uns continguts massa teològics

Sobre els crítics amb els continguts de l’assignatura de Religió, el líder d’Unió ha dit que s’ha tractat d’una crítica que semblava més dirigida a l’oposició per se de la religió a l’escola que no pas a l’oportunitat dels continguts a ensenyar. D’altra banda, alguns aspectes del currículum estan pensats massa en clau teològica i no pedagògica per als infants, però per a això hi són els professors de religió, que són els que hauran d’adaptar el currículum. Al cap i a la fi aquest és un dels rols reservats als docents.

El professors, peça clau en l'aplicació del contingut de l'assignatura

El professors, peça clau en l’aplicació del contingut de l’assignatura

Duran i Lleida també recorda que de cap manera es farà resar als centres, com s’ha dit, ja que “això seria catequesi, però no sembla cap disbarat que es pugui conèixer i, per tant, explicar alguna de les principals pregàries i seu el sentit”. Tanmateix, en el nou currículum hi falten referències a l’existència d’altres religions que segur que cobriran els docents de religió amb la professionalitat que els caracteritza.

Juan Francisco Jiménez Jacinto

Periodista i escriptor. Professor de Periodisme digital a la Universitat Abat Oliba CEU i del Programa de Lideratge Jove de FundSocial. Coordino la comunicació digital dels diaris del grup Amistat 2000. Crec que el periodisme significa desenvolupar la responsabilitat d’interpretar la realitat per altres persones.

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    Ús de cookies

    Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

    Aviso de cookies