CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Brussel·les planteja abolir el bloqueig geogràfic de continguts a internet per crear un mercat digital únic Brussel·les planteja abolir el bloqueig geogràfic de continguts a internet per crear un mercat digital únic

Brussel·les planteja abolir el bloqueig geogràfic de continguts a internet per crear un mercat digital únic

Demana definir ràpidament regles comunes a la UE sobre neutralitat de la xarxa
EuropaMónZResto 27 March, 2015 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » Brussel·les planteja abolir el bloqueig geogràfic de continguts a internet per crear un mercat digital únic

(Europa Press). – La Comissió Europea es planteja abolir les restriccions que imposen alguns llocs d’internet a l’accés als seus continguts segons la ubicació geogràfica (geobloqueig) amb la finalitat d’avançar en la creació d’un mercat digital únic a la UE, segons ha anunciat aquest dimecres el vicepresident i responsable d’aquesta matèria, Andrus Ansip.

El col·legi de comissaris ha celebrat aquest dimecres un debat d’orientació sobre el mercat digital únic i té previst presentar les primeres propostes legislatives el pròxim 6 de maig.

“El nostre objectiu és abolir el geobloqueig a la UE”, ha dit Ansip durant la roda de premsa per explicar els resultats d’aquest primer debat. “Odio el geobloqueig, crec que és una cosa antiquada, que no és just, no és un instrument que hagi de fer-se servir al segle XXI” i “no pot coexistir” amb el mercat interior, ha afegit.

Segons el parer del vicepresident de l’Executiu comunitari, el geobloqueig només resulta acceptable en un número molt limitat de casos, com per exemple quan en un Estat membre estan prohibides les apostes per internet.

La Comissió ha llançat a més una nova crida per suprimir com més aviat millor el recàrrec per l’ús del mòbil a l’estranger (‘itinerància’), la desaparició del qual ha estat endarrerida pels Governs com a mínim fins a l’any 2018, i també per trobar una definició comuna de la neutralitat d’internet a la UE.

“Tenim pressa en aquest procés, perquè si no som capaços de trobar una definició comuna per a tota la UE, molt aviat tindrem 28 regles diferents i el mercat estarà més fragmentat encara”, ha avisat Ansip. Segons la seva opinió, l’enfocament de la UE en aquesta matèria és “exactament el mateix” que als EUA. “El trànsit s’ha de tractar de manera igual a internet, sense bloquejos ni alentiments, però al mateix temps hem de mantenir internet obert a innovacions”, ha explicat.

El vicepresident de la Comissió ha assenyalat, a més, que entre les companyies de telecomunicacions i les grans empreses d’internet, com Google o Facebook, “hi ha relacions desequilibrades i hem de trobar un millor equilibri”, però no ha volgut avançar quines propostes concretes plantejarà en aquest camp.

El debat polític d’aquest dimecres ha establert tres àmbits principals en què l’Executiu comunitari centrarà la seva actuació durant aquest mandat: millorar l’accés de consumidors i empreses als serveis digitals; crear l’entorn perquè puguin prosperar les xarxes i els serveis digitals i crear una economia i societat digitals a Europa amb potencial de creixement a llarg termini.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies