CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Es confirma: el Barça abandona Qatar i fitxa per Rakuten Es confirma: el Barça abandona Qatar i fitxa per Rakuten

Es confirma: el Barça abandona Qatar i fitxa per Rakuten

El Barça ha fet públic que el nou patrocinador de l’equip serà l’empresa japonesa de comerç electrònic Rakuten, i es confirmen les sospites de Catdiàleg sobre l’abandonament total de Qatar
SocietatZPortada IzquierdaZResto 16 noviembre, 2016 Núria Vilellas Camps 0
5 / 5 (3 votos)

Inici » Historic » Es confirma: el Barça abandona Qatar i fitxa per Rakuten

Tal com va avançar en exclusiva Catdiàleg el dilluns, el Barça finalment ha abandonat Qatar, i sembla que ho ha fet de forma definitiva. A partir d’ara l’empresa principal que patrocinarà el club blaugrana és Rakuten, dedicada al comerç electrònic. L’acord de patrocini entrarà en vigor a partir el curs vinent, 2017-2018, i serà vigent durant 4 temporades, a canvi d’un mínim de 55 milions de dòlars per temporada, més un extra d’1,5 milions d’euros en cas de guanyar la lliga, i 5 milions més si es guanya la Champions.

La xifra de l’acord és visiblement més alta que la que oferia Qatar Airways al club aquesta temporada (de només 35 milions d’euros, malgrat que en l’inici de les negociacions el FC Barcelona aspirava als 65 milions). A més, el patrocini no inclou la samarreta femenina ni els equips juvenils, per la qual cosa, el club encara pot aconseguir més finançament a partir d’altres patrocinis.

Adéu a Qatar

El Barça trenca així una relació de 10 anys amb la marca Qatar, primer va ser Qatar Foundation i després Qatar Airways. Tal com ha dit el club, el patrocini amb l’empresa qatariana s’acaba el juny del 2017, i ara per ara no hi ha cap tipus d’intenció de renovar les relacions. Així s’esvaeixen els dubtes de si Qatar continuaria vinculat al club, encara que fos de manera més discreta. Ni tan sols continuarà ocupant un espai a la façana de l’estadi, com s’especulava, ja que Rakuten i Nike passaran a conviure a les parets del camp a partir del juny de l’any que ve.

Aquesta serà la samarreta del Barça a partir de la temporada 2017-2018, per un mínim de quatre anys. Qatar ja no formarà part del club a partir del juny vinent.

Aquesta serà la samarreta del Barça a partir de la temporada 2017-2018, per un mínim de quatre anys. Qatar ja no formarà part del club a partir del juny vinent.

Ara bé, malgrat que el Barça hagi decidit acabar les relacions amb un país que vulnera en tots els aspectes els drets humans (gran contradicció amb Unicef), no ha tancat la porta a reprendre les negociacions més endavant per un contracte de cara el futur.

En aquest sentit, en la presentació de l’acte a l’Auditori 1889, el president del Barça, Bartomeu, s’ha desfet en agraïments cap a les dues empreses qatarianes “que ens han acompanyat tots aquests anys”. A elles els atribueix que hagin ajudat al Barça a continuar sent un equip “sostenible, competitiu i global”.

Qui és Rakuten?

Però deixant enrere el passat i centrant-se en el present i futur, qui és Rakuten? Rakuten és una empresa relativament jove, que va néixer el 1997 al Japó. Des dels seus inicis s’ha anat fent cada cop més gran, i actualment té més de 50 milions d’usuaris. A més, és una de les 10 empreses d’Internet més gran del món. Té diversos negocis, tot i que el més gran és el de comerç online. En aquest s’hi pot comprar de tot, des de perfums, sabates, joguines, estris de la llar, rellotges… Tot el que es vulgui trobar. També té webs que actuen com a cercadors, a l’estil de Google o Yahoo, però de marca japonesa. Rakuten també té el poder d’oferir crèdits bancaris i concedir hipoteques, a banda de tenir una agència de viatges.

Bartomeu y Mikitani, avui, durant la presentació de Rakuten com a nou patrocinador del Barça.

Bartomeu y Mikitani, avui, durant la presentació de Rakuten com a nou patrocinador del Barça.

Des de fa un temps que també té presència a Espanya, per la qual cosa ja no és una marca del tot desconeguda. Aquí, per exemple, és el propietari de waki.tv des del 2012.

El Barça, a més de no ser el primer negoci que fa a l’Estat, tampoc no serà la seva primera experiència esportiva. Això és degut al fet que el 2004 Rakuten va fundar i crear el seu propi equip de beisbol, a Sendai, que té el nom de Tohoku Rakuten Golden Eagles. Per Bartomeu es tracta d’una “companyia jove, moderna i en l’àmbit digital”, i per això “ens fa molta il·lusió que siguin ells” els nous patrocinadors de l’equip.

El Barça haurà de viatjar molt al Japó

Per contra, per poder rebre la prestació econòmica que li ofereix Rakuten, a banda de les condicions ja esmentades, el Barça tindrà l’obligació de fer com a mínim un partit a l’any al Japó, amb la possibilitat d’ampliar-lo a dos partits si l’agenda de l’equip ho permet. Gerard Piqué ha estat clau en les negociacions, gràcies a la seva bona relació amb els dirigents de l’empresa japonesa.

Núria Vilellas Camps

Periodista des de nena, sempre preguntant absolutament per tot. Amant de l’escriptura en tots els seus àmbits. Membre fundacional de la revista digital Microcosmos i actual tresorera. Redactora de Catdiàleg i col·laboradora en mitjans radiofònics. “L’ètica ha d’acompanyar sempre el periodisme, com el brunzit al borinot”, Gabriel García Márquez.

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies