CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Col·lapse a Barcelona per la pluja Col·lapse a Barcelona per la pluja

Col·lapse a Barcelona per la pluja

La pluja d’aquest dijous al matí està creant fortes retencions a l’entrada de la ciutat i a l’àrea metropolitana. Les cues de cotxes aturades a la carretera és el quadre d’avui
SocietatZPortada DerechaZResto 27 April, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » Col·lapse a Barcelona per la pluja

Ni ha arribat la fi del món, ni ha arribat el diluvi universal. Però els que segurament arribaran tard a la feina són els milers de persones que han decidit agafar avui el cotxe per anar a treballar. Mala idea per un dia de pluja.

Barcelona i l’àrea metropolitana tenen un fort problema de trànsit a les hores punta quan plou. Ja existeix aquest problema quan fa bon temps, però si a més plou, els cotxes a les carreteres abunden més, i si se li suma la precaució i lentitud amb la qual circulen, les retencions encara s’allarguen més i més.

No es pot sobredimensionar les infraestructures de Barcelona i rodalies pels pocs dies l’any que plou, però és evident que les Administracions Públiques, tant l’Ajuntament, com l’Àrea Metropolitana i la Generalitat, han perdut el temps en aquest aspecte durant el període de la crisi. Durant els anys que ha durat la recessió, tothom s’ha acostumant al fet que el trànsit evolucionés de forma decreixent. Però lluny de fer una previsió amb temps, no s’han pres mesures al respecte. Davant la pluja els ciutadans no s’atreveixen a fiar-se de transports públics com el de Rodalies Renfe, que sempre acaba generant retards i anul·lacions.

Però el problema s’acumula a les rondes, a la Meridiana i a la Diagonal. A les rondes la situació es pot convertir en dramàtica si un cotxe s’avaria o hi ha un accident, ja que passa a anul·lar tot un carril sencer per culpa de la falta de vorera.

Amb això és necessari fer un salt en el temps i recordar que quan Joaquim Molins va ser Conseller de Política Territorial i Obres Públiques (1988-1993) ja va presentar un avantprojecte en el qual es pretenia resoldre aquesta carència a la Ronda Litoral. Un programa que passava, o bé per ampliar la vorera a la dreta, o bé per construir el cinturó litoral per un caixó submergit per sota del port. Però al final, en tots aquests anys, no s’ha arribat a fer cap de les dues opcions, i les conseqüències s’estan patint ara.

Poques solucions per resoldre l’entrada a Barcelona en dies de pluja

Amb els accessos a la ciutat col·lapsats apareixen nous panorames a resoldre. Com pot evolucionar favorablement les aplicacions de mòbil per compartir vehicle? Perquè els taxis no poden fer viatges compartits? Perquè no avancen les obres del tram de la línia 9 de metro, que encara està per acabar i va pràcticament buida? Com serà l’entrada a Barcelona per la Diagonal en dies de pluja com aquest si finalment s’acaba implementant el Tramvia?

Les úniques novetats que s’han produït en els darrers temps són els autobusos de llarg recorregut que va implementar Xavier Trias, el carril VAO d’entrada per la Meridiana per la gent que prové del Vallès.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies