CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Colau castiga a la part alta de Barcelona Colau castiga a la part alta de Barcelona

Colau castiga a la part alta de Barcelona

El nou carril bici al Turó Park perjudica veïns i comerciants, deixant només un carril de circulació de vehicles per cada sentit. En una zona de contínua descàrrega de material es produiran embussos permanentment
CatalunyaPolíticaZPortada DerechaZResto 4 September, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Colau castiga a la part alta de Barcelona

L’Ajuntament està acabant un nou carril bici a l’avinguda Pau Casals, que és de només dos carrils per sentit, per la qual cosa un d’aquests quedarà inhabilitat. Aquest fet ha provocat una gran indignació entre els veïns, que veuen en aquesta iniciativa del consistori un problema flagrant per tot el barri. Es tracta d’una avinguda plena de comerços, i ja era habitual que els camions amb les mercaderies de cada botiga paressin, momentàniament, en el carril de la dreta per descarregar el material.

Ara però, això serà impossible, ja que a la dreta hi haurà una via només per a ciclistes. L’alternativa quina és, parar al mig del carrer i no deixar circular els altres vehicles? Això seria totalment insostenible. I no només es tracta dels camions dels comerços, també són les furgonetes de repartiment que s’aturen un moment per portar la compra del supermercat, els missatgers que entren als despatxos a deixar un paquet, els articles d’una web que arriben per correu… Tot plegat provocarà embussos tant a l’entrada com a la sortida de l’Avinguda.

El president de l’associació de veïns i comerciants del Turó Park, Bartolomé Criado, va lamentar fa uns dies que l’Ajuntament no atengui a les reivindicacions del barri. “Aquesta mesura no soluciona de cap manera els problemes de mobilitat del Turó Park. Si és que aquí gairebé tot és zona 30, no ens fan falta carrils bici! Fa molt de temps que diem que el que necessita el Turó Park és un autobús de barri”. Cal recordar que un dels principals objectius del govern de Colau per aquest mandat és triplicar la xarxa de carrils bici.

Malgrat el que molta gent pensa, en aquesta part de Barcelona tenim un important dèficit d’equipaments: centres cívics, ambulatoris, fins i tot oficines de correus… Tot és molt més amunt, i la gent gran ho pateix especialment. Troben que aquí la gent va a tot arreu en taxi?”, continuava Criado. “Però l’Ajuntament va i ens posa un carril bici sense preguntar-nos res”, conclou.

Cal tenir en compte que estem en una zona de Barcelona amb una mobilitat molt problemàtica. Les estacions de metro més properes són Maria Cristina i Hospital Clínic. I cada dia milers de persones venen al barri a treballar. Aquí tenim moltes oficines, centenars de comerços i molts habitatges tenen servei domèstic. El que no podem entendre és per què l’Ajuntament ha pres aquesta decisió sense consultar l’opinió dels veïns”.

I el lateral de la Diagonal?

Aquest fet prejutja el lateral de la Diagonal. Recordem que a finals de juny va sorgir un estudi tècnic encarregat per l’Autoritat del Transport Metropolità que afirmava que la millor manera de connectar els dos tramvies és unint-los per la Diagonal. I la proposta requereix que els combois passin pels carrils centrals, de la mateixa manera que ho farien els carrils bici. Per tant, els cotxes anirien pels laterals, i només disposarien de dos carrils per cada sentit.

Amb aquest projecte els més beneficiats eren els ciclistes, però en canvi els taxistes (amb la desaparició del carril bus), els vianants (atrapats en un petit passeig entre el tramvia i les bicicletes), els veïns (que tindran un metro de superfície), els autobusos (que queden exclosos de la Diagonal) i la circulació de vehicles (amb dos carrils per banda els cotxes no es podran parar a recollir o deixar persones).

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies