CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CEO: una enquesta esbiaixada CEO: una enquesta esbiaixada

CEO: una enquesta esbiaixada

L’enquesta s’ha decantat cap a un perfil d’oient i teleespectador català que veu mitjans de comunicació catalans, però aquesta no és la realitat actual
TelevisióZPortada DerechaZResto 21 November, 2016 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » CEO: una enquesta esbiaixada

Tots els mitjans ja s’han fet ressò dels resultats de la tercera onada del Baròmetre d’Opinió Política que el CEO va publicar la setmana passada. Però aquesta vegada, el CEO ha presentat una enquesta esbiaixada. La pregunta 16a demana a quin canal de televisió acostuma a veure el teleespectador els informatius de manera habitual. Les respostes han estat molt sorprenents, ja que un 40,7% dels enquestats han respost TV3.

Aquesta dada és molt estranya, especialment si tenim en compte que en els darrers mesos la televisió pública catalana ha fet els pitjors resultats de la seva història, i que en els millors mesos de l’any, no ha superat el 30% de quota de pantalla en els seus programes estrella, els informatius. Així ho indiquen dades de Kantar Media i de la pròpia CCMA.

El resultat és tan rar especialment per la distància que hi ha amb la segona cadena de la llista, TVE1, que aconsegueix l’11,4% dels espectadors, per davant de La Sexta (11,2%), Telecinco (9,9%) i Antena 3 (9,6%). Però el que és evident és que el 40% de la població de Catalunya no veu els informatius a través de TV3.

Segons el CEO, TV3 té el 40% de l'audiència dels informatius.

Segons el CEO, TV3 té el 40% de l’audiència dels informatius.

RAC1 i Catalunya Ràdio tenen el 50% de l’audiència?

Aquesta no és l’única dada estranya. Amb la ràdio passa un fet similar. I és que entre els informatius de RAC1 (32,3%) i els de Catalunya Ràdio (21%), sumen un total del 53,3% de les audiències. Això significa que la suma d’audiència de la SER, la COPE, Onda Cero, Radio Nacional d’Espanya, RAC105, Catalunya Informació, Ràdio Teletaxi, i totes les emissores estatals i locals de Catalunya, no arriben ni al 50% de les audiències en els informatius.

Més del 50% dels oients escoltarien les notícies a través de RAC1 i Catalunya Ràdio, segons el CEO.

Més del 50% dels oients escoltarien les notícies a través de RAC1 i Catalunya Ràdio, segons el CEO.

Aquestes dues dades demostren com l’enquesta està esbiaixada cap a un perfil d’oient i teleespectador més català que veu mitjans de comunicació catalans, però no és una representació de la realitat.

Aquest aspecte va en la línia de la pregunta del CEO que s’interessava per saber si els catalans estarien disposats a assumir els riscos necessaris per arribar a la independència.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies