

Barcelona i el carsharing: un greu problema urbanístic
L’empresa automobilística BMW està a punt de començar a donar un servei de lloguer flexible (carsharing) a Madrid, on ja ho fan el grup de Mercedes Benz (Car2Go) i Peugeot (Emov). Ada Colau no ha permès la prestació d’aquestes empreses a Barcelona, endarrerint la seva innovació en mobilitat
EconomiaZPortada IzquierdaZResto 6 February, 2017 CatDialeg.cat 2L’Ajuntament de Manuela Carmena a Madrid està apostant fermament per les innovacions del transport. La concessió de permisos perquè els fabricants de cotxes (i també altres tipus d’empreses privades) prestin els seus serveis de lloguer de cotxes elèctrics i poc contaminants als ciutadans permet reduir el parc automobilístic, millorar les condicions de l’aire per la contaminació i fer que el ciutadà pugui gaudir d’una major mobilitat. La Barcelona d’Ada Colau, encara que tingui una ideologia similar, no presenta la mateixa actitud en vers el carsharing fent que les ciutats de Sevilla i Madrid siguin més innovadores en aquest sentit.

En l’actualitat estan circulant a Madrid 500 cotxes elèctrics de Car2go i Emov, que fa pocs mesos que opera a Espanya, ja té 20.000 usuaris
Les companyies de Carsharing han descobert a un gran mercat que necessiten puntualment cotxes per curtes i mitjanes distàncies però que no requereixen d’un vehicle propi per fer-lo servir cada dia. D’aquesta manera el consumidor té una major comoditat i una reducció considerable de despeses, ja que la inversió en un automòbil suposa la segona més gran per a les famílies a Espanya.
Però quina és la clau d’aquest èxit?
Preus baixos i una gran llibertat
El mercat s’està omplint d’empreses de Carsharing. Aquesta nova modalitat de lloguer de vehicles presenten diferències segons l’empresa que ofereixi el servei. A Madrid Car2Go (del grup Daimler, Mercedes Benz) i Emov (que pertany a Peugeot) permet que l’usuari per pocs cèntims per minut pugui anar d’un lloc a l’altre de la ciutat amb un cotxe elèctric i amb la possibilitat d’aparcar a nombrosos llocs sense sobrecostos. Aquest nou tipus de servei ha causat grans protestes per part dels taxistes, que recentment es van sentir atacats amb Uber i Cabify.

Les empreses de Carsharing lluiten per presentar al consumidor els preus més baixos possibles. Aquests no s’han de preocupar pel cost de l’assegurança ni del combustible, ja que ve tot inclòs
En els últims mesos BMW ha mostrat la seva intenció de prestar un servei semblant al de les altres companyies però amb una gamma de vehicles més grans. També a la capital es troben empreses carsharing que no són fabricants de cotxes com Respiro, Avancar o Bluemove.

Drivenow planeja la seva arribada a Espanya començant primer per Madrid. La gama de vehicles està formada, entre altres, per compactes Mini (també descapotables), BMW serie 3 i l’elèctric i3
El tramvia: El ressò del passat
Mentre que les principals ciutats europees aposten fortament per aquests tipus de serveis, que faciliten el combat contra la contaminació ambiental i la reducció de despeses per a les famílies i empreses, l’Ajuntament de Barcelona no vol saber de moment res del Carsharing. Actualment només operen a la ciutat comtal unes poques empreses, com Bluemove i Avancar, però amb molts més límits que Madrid.

Barcelona el 1971 es va acomiadar dels últims tramvies. Aquests, anomenats Washingtons perquè es varen comprar l’any 1963 a la ciutat homònima, suposaven un tipus de transport totalment desfasat pels barcelonins.
L’aposta del Consistori pel tramvia confronta totalment la tendència urbanista d’una mobilitat flexible i variada. Aquest tipus de transport, un dels primers motoritzats a les ciutats, presenta més problemes que no complementar l’ús d’altres transports públics com el bus amb el lloguer de vehicles de zero emissions com els de Mercedes o Peugeot.
Altres Notícies
Cinc claus per entendre el transport del futur
Manuel Miguel Hernández: “El que contamina són les emissions i no les matrícules”
Les claus per reduir la contaminació de Barcelona
Europa alerta de l’incompliment “persistent” dels nivells de contaminació a l’àrea de Barcelona
Barcelona: el primer mercat de Airbnb
Colau i Carmena: les diferències del mateix (1)
Inici » Historic » Barcelona i el carsharing: un greu problema urbanístic
CatDialeg.cat

- Daniel on La setmana de la decisió?
- AGUSTIN IGNACIO GARRIDO CAMPRUBI on Del Kurdistan iraquià a Catalunya
- Joaquim Arolas on Llocs per visitar a Catalunya durant la tardor
- Josep on Els 10 principals llocs d’interès a Barcelona
- Javier on Les claus per entendre la situació política a Catalunya
- April 2021
- March 2021
- February 2021
- December 2020
- November 2020
- October 2020
- May 2020
- March 2020
- February 2020
- January 2020
- November 2019
- October 2019
- July 2019
- June 2019
- April 2019
- March 2019
- January 2019
- December 2018
- November 2018
- October 2018
- April 2018
- March 2018
- February 2018
- November 2017
- October 2017
- September 2017
- August 2017
- July 2017
- June 2017
- May 2017
- April 2017
- March 2017
- February 2017
- January 2017
- December 2016
- November 2016
- October 2016
- September 2016
- August 2016
- July 2016
- June 2016
- May 2016
- April 2016
- March 2016
- February 2016
- January 2016
- December 2015
- November 2015
- October 2015
- September 2015
- August 2015
- July 2015
- June 2015
- May 2015
- April 2015
- March 2015
Alberto
7 February, 2017 #1 AuthorPensó important comentar que Barcelona es pionera en motosharing. Vehícle millor adaptar a la nostalgia ciutat.
Alberto
7 February, 2017 #2 AuthorAdptat a la nostra ciutat…