

A Barcelona és més perillós circular caminant que amb moto
L’any 2016 van morir 28 persones per accidents de trànsit, de les quals, 16 eren vianants que circulaven a peu
SocietatZPortada DerechaZResto 1 February, 2017 CatDialeg.cat 0El 2016 a Barcelona van morir més vianants a peu que persones que circulaven amb moto. La Síndica de Greuges de Barcelona, Maria Assumpció Vilà, està molt preocupada per les altes xifres de mortalitat viària d’aquest any passat. Ha qualificat de “preocupant i negatiu” el balanç d’accidentalitat del 2016, any que van morir 28 persones en accidents -una més que el 2015-, incloent-hi 16 vianants, vuit motoristes i tres ciclistes, i ha recordat que correspon a l’Ajuntament prendre les mesures necessàries per garantir la seguretat de tots els que circulen a la ciutat.
I és que 16 vianants morts gairebé triplica la xifra d’atropellaments mortals del 2015. I aquest fet fa que els ciutadans que circulen a peu continuïn sent “el col·lectiu més feble”. Ser vianant, doncs, comporta tenir afegit un factor de risc més greu que els que circulen amb moto.

Dels 28 accidents mortals que s’han produït a Barcelona aquest 2016, vuit els han patit els motoristes. Tot i així, el factor de risc és més elevat pels vianants que pels qui van en moto.
A més, la Síndica ha demanat a l’Ajuntament campanyes periòdiques de seguretat viària per reduir l’accidentalitat, i apostar “decididament per l’educació viària per recuperar el respecte de l’espai comú“. De fet, el cap de la Guàrdia Urbana, Evelio Vázquez, confirma que els agents de la policia municipal ja fan xerrades i cursos de conscienciació en escoles, casals de jubilats i empreses directament o indirectament relacionades amb el trànsit. Per la síndica, les campanyes han d’anar dirigides a la tercera edat i a tothom, amb especial èmfasi en vianants, motoristes i ciclistes.
Altres Notícies
La Síndica alerta del perill dels carrils bici a les voreres i demana que es reguli la seva normativa
L’Ajuntament perjudica els vianants deixant circular les bicis per la vorera un any més
Barcelona ‘low cost’
El tramvia expulsarà els cotxes als laterals de la Diagonal i reservarà la calçada central pels combois
Balanç de l’atemptat terrorista a Barcelona
La crisi polaritza les classes socials a Barcelona: hi ha més rics i més pobres
Inici » Historic » A Barcelona és més perillós circular caminant que amb moto
CatDialeg.cat

- Daniel on La setmana de la decisió?
- AGUSTIN IGNACIO GARRIDO CAMPRUBI on Del Kurdistan iraquià a Catalunya
- Joaquim Arolas on Llocs per visitar a Catalunya durant la tardor
- Josep on Els 10 principals llocs d’interès a Barcelona
- Javier on Les claus per entendre la situació política a Catalunya
- March 2021
- February 2021
- December 2020
- November 2020
- October 2020
- May 2020
- March 2020
- February 2020
- January 2020
- November 2019
- October 2019
- July 2019
- June 2019
- April 2019
- March 2019
- January 2019
- December 2018
- November 2018
- October 2018
- April 2018
- March 2018
- February 2018
- November 2017
- October 2017
- September 2017
- August 2017
- July 2017
- June 2017
- May 2017
- April 2017
- March 2017
- February 2017
- January 2017
- December 2016
- November 2016
- October 2016
- September 2016
- August 2016
- July 2016
- June 2016
- May 2016
- April 2016
- March 2016
- February 2016
- January 2016
- December 2015
- November 2015
- October 2015
- September 2015
- August 2015
- July 2015
- June 2015
- May 2015
- April 2015
- March 2015
No comments so far.
Be first to leave comment below.