CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Barcelona: el primer mercat de Airbnb Barcelona: el primer mercat de Airbnb

Barcelona: el primer mercat de Airbnb

La ciutat de Barcelona és la vuitena ciutat del món amb més nombre d’anuncis del polèmic portal Airbnb. Mentre que els anuncis de la ciutat comtal han estat vistos per 1,3 milions d’internautes, en el cas de Madrid és la meitat.
EconomiaZPortada DerechaZResto 16 August, 2017 Francesc García Mestres 0
5 / 5 (1 votes)

Inici » Historic » Barcelona: el primer mercat de Airbnb

Barcelona és el primer mercat per Airbnb en el territori espanyol. En l’àmbit mundial la seva posició és el vuitè. Pel que fa a visites d’usuaris en els anuncis publicats Barcelona ha registrat 1,3 milions d’internautes. En canvi els anuncis de Madrid rep la meitat de visites. El consistori de l’alcaldessa Ada Colau ha intentat per diversos camins combatre contra els pisos turístics il·legals. Un estudi realitzat per l’ajuntament va dictaminar que el 40% dels pisos turístics a la ciutat eren il·legals.

Des de fa uns dies Ada Colau ha decidit contractar a quaranta persones per recopilar i investigar la presència de pisos turístics. Aquests detectius, anomenats visualitzadors d’habitatges d’ús turístic, reuneixen proves perquè les autoritats redactin expedients i sancioni. Des de gener de 2016 fins aquest maig, l’Ajuntament de Barcelona ha obert 5.909 expedients disciplinaris dels quals 3.211 han acabat en sanció. A més, s’han dictat 2.189 ordres de cessament a pisos sense disposar de llicència. D’aquests, 628 han acatat l’ordre i altres 127 han acabat en precintes. “La nostra tasca s’estén de dilluns a diumenge en dos torns. Tenim dues funcions diferenciades: un equip supervisa totes les plataformes de lloguer turístic per detectar els immobles sense llicència”, relata David Hernández (un dels coordinadors de l’equip).

A Barcelona hi ha amfitrions que han fet del lloguer de vacances la seva forma de vida: presumeixen d’això en les xarxes socials i gestionen desenes d’apartaments. Els visualitzadors els coneixen perquè el seu nom i la seva foto figura al costat de la fitxa dels pisos a les plataformes. “Són gairebé de la família”, diuen. “En els anuncis a internet el propietari està obligat a assenyalar el número de llicència d’habitatge d’ús turístic, la HUTB (Habitatge d’Ús Turístic de Barcelona). Moltes vegades no apareix o hem detectat algunes falses”, admet el coordinador.

Els visualitzadors es mouen com experts en les webs. “El problema és que és un negoci il·legal però molt rendible. Un palauet es llogava sense llicència per 15.000 euros la nit. Però el més habitual és de 100 a 150 per dia”, explica un detectiu.

Barcelona, ​​líder del low cost

El turisme aporta al voltant de l’11% del PIB nacional, amb volum de visitants que van gastar l’any passat uns 77.000 milions d’euros, segons recordava el passat 30 de gener el diari La Vanguardia, i és un dels principals generadors d’ocupació, encara que es tracti en massa ocasions d’una ocupació precària i amb baixos salaris.

No obstant això, no sembla que aquest rècord de turistes es tradueixi en una òptima gestió per part de les dues principals capitals espanyoles: Madrid i, sobretot Barcelona, ​​s’han convertit en líders del turisme low cost internacional, és a dir de turistes amb baix pressupost i que viatgen gastant únicament el necessari.
Tot i tenir un rècord absolut de pernoctacions i un elevat percentatge de turistes internacionals, la capital espanyola, i en major mesura la catalana, no han sabut aprofitar l’estirada del turisme a Espanya i no exploten prou el seu potencial com a destinació de compres.

El rànquing de la mitjana diària de despesa turística en botigues (en dòlars) l’encapçala Ginebra, amb 225 dòlars al dia; seguida de Tòquio (185); Nova York (160); Hong Kong (120); Munic (85); Roma (75); Lisboa i Viena (70); Berlín (55); Copenhaguen (45); Madrid (40); Milà (35); Londres i Barcelona (25); i París, amb 20 dòlars diaris. Són dades d’un estudi elaborat per la consultora CBRE.

Francesc García Mestres

Estudiant d'Administració i Direcció d'Empreses a la Universitat de Barcelona. Enamorat de la geopolítica, defensa, seguretat, història... i de les 24H de Le Mans. Cap d'Scouts d'Europa a Barcelona. "Qui recordi la història que li treguin un ull. Però pobre de qui la oblidi, perquè perdrà els dos" - Aleksandr Soljenitsin. Twitter: @fgmestres

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies