CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
Una altra dona morta atropellada pel tramvia Una altra dona morta atropellada pel tramvia

Una altra dona morta atropellada pel tramvia

Els fets van ocórrer divendres a la tarda. És el segon atropellament mortal en una setmana
SocietatZPortada DerechaZResto 28 November, 2016 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » Una altra dona morta atropellada pel tramvia

Divendres va morir una dona de 70 anys després de ser atropellada pel tramvia de Barcelona. Els fets van passar a la parada de Numància amb avinguda Diagonal. La dona va ser traslladada a l’Hospital Clínic en una primera instància, però va acabar morint. L’accident es va produir a les 12.15 hores i la dona va rebre assistència pel Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

L’atropellament, com ja és habitual, va obligar a detenir la circulació del tramvia en les parades T1, T2 i T3 entre Maria Cristina i Francesc Macià, que es va acabar restablint cap a les 13.45 hores, tot i que amb la freqüència de passada alterada.

El Tram va assegurar que el conductor del comboi de la línia T3, en adonar-se de la possibilitat de l’atropellament, va activar el fre d’emergència, que encén tres frens del tramvia, i els senyals acústics reglamentaris. Malgrat que aquests senyals acústics i els frens van funcionar correctament, segons la companyia, no es va poder evitar l’impacte; cap passatger del tramvia no va patir ferides.

La Unitat d’Investigació i Prevenció de l’Accidentalitat de la Guàrdia Urbana investiga les causes de l’atropellament per fer-ne l’atestat corresponent. Tram ha lamentat l’accident i iniciarà una anàlisi de les circumstàncies i els llocs dels últims accidents per fer, si cal, una actuació específica.

Dues morts en tres dies

Aquest ha estat el segon atropellament en pocs dies, ja que el dimarts de la setmana passada una dona de 84 anys també va morir després de ser envestida pel tramvia a l’encreuament entre l’avinguda Diagonal i la plaça Pius XII.

L’accident de dimarts també va deixar a altres tres ferits: un va estar donat d’alta al moment, un altre va acudir pel seu propi peu a un Centre d’Urgències d’Atenció Primària (CUAP), i el tercer va ser traslladat a l’Hospital Sagrat Cor.

El tramvia i les dificultats que té per resoldre contratemps

Tal com ja vam informar amb l’accident de principis de setmana, uns fets d’aquestes característiques provoquen que el servei quedi totalment aturat durant hores. Per la qual cosa, més enllà de la tragèdia, tota la línia queda alterada, i els passatgers perjudicats. A més, s’han de sumar a els perills del Tramvia que, en cas de reaccionar ràpidament per part del conductor (com ha estat el cas d’aquest darrer accident), la màquina no té temps suficient per aturar-se i evitar l’impacte. Un autobús, malgrat que també és un vehicle de grans dimensions, pot frenar més en sec, si fos necessari.

A banda que, davant d’un accident o d’una simple avaria, la línia no s’hauria d’aturar, ja que els darrers vehicles podrien esquivar el punt conflictiu. Aquests motius encara reforcen més la idea d’implementar nous autobusos elèctrics pels carrers de Barcelona, en lloc de construir un nou tramvia per la Diagonal.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies