CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
L’Ajuntament recolza la taxa per eliminar peatges sense tenir en compte que això suposaria un augment del trànsit de Barcelona L’Ajuntament recolza la taxa per eliminar peatges sense tenir en compte que això suposaria un augment del trànsit de Barcelona

L’Ajuntament recolza la taxa per eliminar peatges sense tenir en compte que això suposaria un augment del trànsit de Barcelona

La nova taxa de peatges aniria en contra dels plans de la millora de la qualitat de l’aire i deixaria sense repercussió la mesura de prohibir la circulació de cotxes antics, ja que n’hi hauria de nous
CatalunyaPolíticaZPortada IzquierdaZResto 2 June, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » L’Ajuntament recolza la taxa per eliminar peatges sense tenir en compte que això suposaria un augment del trànsit de Barcelona

La Generalitat va anunciar a principis de setmana la intenció de crear una nova taxa sobre els peatges que s’aplicaria a tots els vehicles matriculats, a canvi d’eliminar totes les barreres que hi ha a les autopistes. D’aquesta manera, tots els catalans que tinguin algun vehicle haurien de pagar entre 40 i 110 euros per aconseguir la vinyeta, que li permetria l’ús il·limitat de tota la xarxa viària amb el pagament previ d’aquesta quantitat. Aquesta decisió, que encara està pendent de ser tramitada, ja ha rebut les primeres crítiques, com el PP, que veu en la mesura com es “castiga especialment qui no utilitza el peatge”. Però també ha aconseguit els primers suports, com són el RACC o l’Ajuntament de Barcelona.

La regidora de Mobilitat del consistori ha agraït que sigui una mesura finalista “per millorar el finançament del transport públic”. Però el cas és que donant suport a aquesta proposta, l’Ajuntament cau en una forta contradicció.

El peatge té un caràcter dissuasiu, ja que és evident que moltes persones no agafen el cotxe per no haver-lo de pagar. Però si se suprimeix la necessitat de pagament, perquè s’aplica automàticament a tothom, com que ja està pagat, gran part de la població optarà per utilitzar el vehicle. I això és perjudicial per Barcelona per dos motius.

Segons el vicepresident de Mobilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Antoni Poveda, la implementació d’una tarifa plana desembocarà en un augment de la circulació en vehicle privat i el consegüent increment de la contaminació atmosfèrica. Per tant, encara que amb els diners que es recaptin per la via de la taxa s’aprofiti per millorar el transport públic, o implementar el tramvia per la Diagonal, la realitat és que els habitants de poblacions com Martorell, que abans no agafaven el cotxe per evitar-se el peatge, poden optar per anar a treballar a Barcelona amb el vehicle privat.

És per això que, segons Poveda, “podria alterar els plans de millora de la qualitat de l’aire”. I aquí és on entra el segon motiu. Aquesta taxa aniria en contra de la limitació de la circulació dels vehicles més vells que vol implementar el govern de Colau. Es poden treure els vehicles vells, però en canvi, n’entrarien de nous que no estaven previstos, de persones que abans no agafaven el cotxe per fer els seus desplaçaments diaris.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies