CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
CatDialeg
La CUP demana als homes que se seguin bé La CUP demana als homes que se seguin bé

La CUP demana als homes que se seguin bé

En una roda de premsa la Cup de Terrassa ha anunciat les seves intencions de portar a terme una campanya per defensar “les masculinitats alternatives i igualitàries”. Aquest pla inclou lluitar contra els homes que no se seguin correctament al transport públic, canviar la simbologia dels lavabos i defensar el repartiment de les tasques domèstiques
PolíticaZPortada DerechaZResto 3 May, 2017 CatDialeg.cat 0
5 / 5 (2 votes)

Inici » Historic » La CUP demana als homes que se seguin bé

La CUP de Terrassa, en una roda de premsa, demana realitzar una campanya contra el manspreading. Aquesta paraula, que va tenir èxit als Estats Units fa anys, fa referència als homes que ocupen més d’un seient per la postura de les seves cames. Ander Zurimendi i Sara Moya, membres de la CUP que han explicat la proposta, també demanen eliminar la simbologia gràfica dels lavabos per defensar “les masculinitats alternatives i igualitàries”.

Ander Zurimendi i Sara Moya han defensat un pla de mesures per defensar a les dones i “les masculinitats alternatives i igualitàries”. Expliquen que “avui dia cal incorporar la necessitat que els homes també assumeixin activament aquests principis com a responsabilitat individual i col·lectiva, sense la qual serà impossible desenvolupar una verdadera Perspectiva Integral de Gènere”. Això es tradueix en dos punts, segons els que han proposat els membres de la CUP a Terrassa: Campanya de sensibilitat contra el manspreading, la lluita contra la simbologia gràfica dels lavabos públics i d’altres espais “per tal que deixin de reproduir rols sexistes (dones amb faldilla i homes amb pantalons)” i la proposta, anomenada Noves Masculinitats per la corresponsabilitat en el treball domèstic.

D’aquesta roda de premsa ha sigut la lluita contra la postura d’homes al transport públic la que ha tingut més ressò nacional. La proposta ha causat polèmica per la referència exclusiva dels homes que no s’asseuen bé i no a les dones que també poden provocar situacions semblants.

Per tal de portar-ho a terme, Ander Zurimendi i Sara Moya han concretat el pla amb una campanya a les marquesines del transport públic de Terrassa. Això afectaria a la xarxa de busos, FGC i a Renfe. Respecte a la simbologia dels lavabos realitzaran un repartiment de material gràfic “no sexista” als establiments de la ciutat per tal d’efectuar més ràpidament el canvi.

CatDialeg.cat

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Ús de cookies

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a major informació. ACEPTAR

Aviso de cookies